26. jun. 2007

Rim

Se eno potovanje.


Nisem katolik, a pripadam katoliskemu kulturnemu prostoru; to velja za skoraj vse Slovence, pa naj so levi al desni. Tako sem si seveda v vrocini 30+ v Rimu ogledal baziliko Svetega Petra. Vtisi:

  • cudovita arhitektura, ne gre drugace, kot pa da obcudujes. Velicastno;

  • takoj za prvo mislijo me je vsekala od zadaj v glavo (kot vodka, ce jih na horuk spijes ene par) misel: cemu taksna bogatija? Zakaj mora biti cerkev naciclana s toliko zlata in umetnijami? Po eni strani obcudovanje, po drugi strani odtujenost ideje, da se po zlatih stropovih v glave vernikov zliva vera v boga. Mogoce pa je to samo vpliv severo-vzhodno nemskega protestanskega duha? Ali pa bi, nasprotno, moral vernik biti ponosen, da je clan bogatega ekskluzivnega kluba?

  • smesni papezi lezijo pod ene par stranskimi oltarji. Stari vec deset ali vec sto let zgledajo kot mumije prelite z belo cokolado;

  • vzpon na kupolo je vreden nekaj sto stopnic, ki jih je treba prehoditi – razgled je odlicen;

  • vzpon je dvostopenjski – najprej se povzpnes na streho cerkve, potem pa na kupolo. Na strehi lahko kupis okrepcilo ob poti navzgor ali pa se na WC-ju poserjes na streho najpomembnejse rimo-katoliske cerkve.


Italijani so Italijani. V zadnjem letu sem skoraj ze odpravil moje predsodke o njih in celo navijal za Italijane v finalu lanskega nogometnega svetovnega prvenstva. Rim pa me je spet postavil na realna tla:

  • smetje po tleh. Mene bi blo sram – gres v idilicen park v srediscu mesta pa moras iz klopi odstranjevati smetje, da se lahko kam normalno vsedes. Nedelja zjutraj, 9.30, Piazza del Popolo, na stopnicah okrog spomenika na sredini trga polno steklenic, ki bi jih zdavnaj pred prihodom prvih turistov morali spucat;

  • Rimljani po cestah vozijo ko zmesani. Pravilo: rdeco luc lahko prevozis, ce zaupas svojim sposobnostim hitro stopiti na gas in zaviti pred nasproti vozecim vozilom, ki ima kao prednost. Pogosta uporaba tega pravila kaze na to, da so Italijani vase zaverovani. Peciklov ni, polno je vesp in podobnih dvokolesnih oslovskih vpreg;

  • Forum Romano, restavrirani ostanki starega Rima, eden najvecjih ponosov Rima. Staro 'kamenje' lezi vsepovprek po tleh, nikjer ni tabel, kjer bi blo napisano, kaj je kaj, bolj proti robu Foruma grmovje in trava prerasca neprecenljive starine. Kljub vsemu – splaca se videti pa se zastonj je.


Opisal sem samo delo potovanja. Opisati vse bi pomenilo prevajanja turisticnega vodica, ki sem si ga sposodil v knjiznici nemskega parlamenta.


Rim je zanimivo mesto z znamenitostmi, ki jih je treba videti, a meni je mesto, kot je København, ljubse. Manj vroce, manj hekticno, manj umazano – cloveku prijazneje.

6 komentarjev:

* pravi ...

"Sončkov" vodnik po glavnih mestih? :)


Če lahko, bi prosim naročil edicijo z Lizbono in Parizom! Tvoji opisi so namreč zlo fajn.

Anonimni pravi ...

No, tak! Mi pa smo že skor pakali kufre za dopust v Rimu. Pa kdaj drugič, ko bo spucano.m

Anonimni pravi ...

Hej!

Meni pa ni jasno, zakaj se vsi Slovenci tako ukvarjamo s tem, koliko je katero mesto spucano in koliko ne. Stopit v drek itak baje prinaša srečo. V Franciji te takšna sreča čaka za vsakim vogalim v pasji obliki. Da sploh ne govorim, koliko sreče lahko šele doživiš v Indiji ob svetem kravjeku... ;)

No, še naprej ohrani takšno pozitivno kritičnost, Sonček (ko zjutraj zgodaj gori greš...haha).

Lp, Nusa

Primož pravi ...

Jure, me veseli, da so ti moji opisi vsec, tut sam sm se nekak nasel v tem. Sej bi se vsak - potovat okrog in pisat o tem, kaj je tu slabega in tezkega? :)

Kot receno, Rim se se vedno splaca videt! Sicer pa predvidevam, da gre pri opazovanju tega, a je spucano al ne, za kulturno razliko. Sam sicer nism mislil, da bom tolko na to gledal, a si nekak nisem mogewl pomagat. Sem si pa vseeno rekel, da se vrnem v Rim, ampak enkrat oktobra, novembra, ko ne bo take hice.

No ja, vem pa, da bom moral biti za drek in podobne pripetije bolj dojemljiv, ce bom zelel dalje siriti obzorja in ne biti Srednjeevropski provincijalc.

mejte se!

poisonivy pravi ...

Odličen opis, s katerim se popolnoma strinjam, ker tudi moji vtisi o Rimu niso bili drugačni, čeprav je res lepo mesto.
Maš pa zanimiv pogled na strateško lociran WC na strehi kupole. :-D

Unknown pravi ...

Ti si kul Soncek.
Crni spageti so se zapakirani, po mojem bom rekla Samotu in Anji, ki prideta drug teden da pripravita kaj eksoticnega z njimi:-)
jaz pogresam Berlin-so ble fajn pocitnice. Tu je spet norisnica!!!
Pomezik,
Beti