18. jun. 2007

Amsterdam

To se imenuje kriza. Ja, kriza. Ne se bat, gre samo za to, da imam cas in energijo, nimam pa ideje, kaj napisat in to ze kar nekaj dni. In to kljub temu, da sem bil na obisku v kontraverznem Amsterdamu. Zaradi tega obcutka pricakujte le puscoben opis nekaterih opazanj iz enega od mest, ki jih imenujejo severne Benetke. Mislim, da je v primerjavi s Kobenhavnom bolj upravicen do tega naziva iz preprostega razloga - ima vec kanalov in vodnih brezpotij.

V Amsterdam sem priletel z polnizkocenovno letalsko druzbo Transavia, let HV6876, 15. 6. 2007 ob 22.55. Prva stvar, ki sem jo po akomodiranju v malo studentsko sobico mojega kolega dozivel, je bila Rdeca cetrt. Takole bom napisal: zanimivo. Prostitutke v prostorih, ki najveckrat delujejo kot umazana mesarija opremljena z dodatnim kavcom iz ledra. Pijani angleski turisti si ogledujejo raznovrstno paleto razstavljanja josk in riti. Zal, moram biti surov v jeziku, ko to opisujem - taksna je tam realnost.

Rdeci del Amsterdama se najbolj jasno ponazarjajo scalniki. Tako sem poimenoval zagrajene prostore na ulici, kamor se skrije praviloma pijan moski osebek in spusti svoj curek, ki po nekaj ovinkih pristane v bliznjem kanalu. Dve vrste scalnikov obstajata - eni so stalni, diskretno zgrajeni ob robu kanala in z zagrajenim prostorom, kjer se musko olajsa. Drugi so vikend-scalniki, ki jih mestne oblasti postavijo v petek in v nedeljo odstranijo - plasticne piramide z jamicami, ob uporabi katerih sproscajoce se mosko telo nima zaslona.

Sobota in nedelja sta bili namenjeni spoznavanju drugacne slike mesta. Cisto faktografsko navrzem nekaj opazk.

Veliko his je posevnih. Fasade se nagibajo, kot da hocejo pozdraviti ladije oblozene s turisti, ki jih veselo slikajo. Seveda, narava je kriva za ugrezanje in posledicno posevnovanje his. Hm, izumljam nove besede.

Vecini his v mestnem centru ima na vrhuatrli izrastek s kavljem na koncu. Hm, potreben je bil inteletkualni napor, da sem si upal mojemu kolegu razkriti nebogljeno nevednost in vprasati, cemu sluzijo. Preprosto: stopnisca v hisah so zaradi pomanjkanja prostora ozka in je treba velike kose pohistva v hiso spraviti s pomocjo dvigovanja zunaj hise.

V Amsterdamu so turisticne ladije, na katerih ti kaj povejo o mimo bezecih objektih, bolj zmehanizirane kot v Kobenhavnu. Voznik samo vrze not kaseto in pritiska Stop in Play, ko se pelje mimo opevanega objekta. Kaseta na hitro v stirih jezikih zdrdra nekaj podatkov, ki te pustijo v dvomih - kaseta vedno pove tako malo, da v bistvu nic ne pove. Bolj vsec mi je bilo v Kobenhavnu, ko je ena simpaticna punca v zivo razlagala o objektih. No ja, dejstvo, da sem jo poslusal v danscini je bilo malo motece ...

Vsepovsod pecikli.

V centru cem videl eno samo hiso, ki je imela fasado prelimano z ekim grdim steklom in ni pasala med druge. Vse ostalo se zdi kot skrbo nacrtovano ohranjanje kutlurne dediscine. V nekaterih drugih mestih je to problem.

Veliko roz. Kupil sem posode za bonsaje, tri evre za posodo.

Videl sem slike Rembrandta in van Gogha. Sedaj sem kulturno bolj civiliziran.

Iz Amsterdama sem odletel z polnizkocenovno letalsko druzbo Transavia, 17. 6. 2007 ob 19.45.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

Oj, pohvale za visokokulturno in ne zgolj antropolosko izobrazevanje ;)
LP Mancettta

Anonimni pravi ...

Ja, predlog:učenje jezikov prav pride. Nauči se še danščine,za vsak primer, da boš naslednjič z veseljem poslušal simpatične ponce.
LP,m

Unknown pravi ...

Soncek, nisi povedal da sta z Gregorjem jedla vecerjo pri meni...jedla in prezivela:-)
Kak naj se drugace siri glas o mojih supermegagalakticnih kulinaricnih vescinah?...Ccccc:-)