5. jun. 2007

Kraljevina Danska

Sestavni del prakse v nemskem zveznem parlamentu so sledece stvari:
- delo v pisarni, vkljucno s spoznavanjem delovanja vseh moznih pisarniskih aparatur v Nemciji;
- cela vrsta obveznih dogodkov, kot so dolgocasni pogovori z Nekom in predavanja;
- grmada neobveznih dogodkov, katerih prednost je ta, da je ponavadi mozno kaj zastonj pojest;
- ob vikendih potovanja v daljna in bliznja mesta. "Ce smo ze tu, dajmo to izkoristit!"

Tako sem danes prisel po tridnevnem pohajkovanju po Danski nazaj v sluzbo - po eni strani utrujen, po drugi strani pa poln energije zaradi sproscene narave izleta, kjer mi ni bilo treba razmisljati o stvareh, ki se dogajajo v svetu, na racunalniku in v moji karirasti glavi.

Naj izkoristim priloznost in se zahvalim letalski druzbi EasyJet, ki se pozvizga na okoljevarstvene moralne standarde in uporabnikom omogoca vozarjenje po Evropi po zelo ugodnih cenah. Hvala ti, EJ.

Kobenhavn je zelo lepo mesto. Ce bi ga primerjal kot turist, bi rekel, da je lepse kot Berlin. Medtem ko ima mesto na B. burno, temacno in zaradi tega zanimivo zgodovino, je Kopenhagen poln ponosne tradicije. Grozno ponosni so na svoje kralje kraljice, svojo zemljo in se kaj podobnega patriotskega poudarjanja.

No, saj imajo biti na kaj ponosni, ce sodim po glavnem mestu - je lepo urejeno mesto z zelo lepimi parki, ohranjenimi in renoviranimi starimi zgradbami, mnogimi prikupnimi kanali in moderno arhitekturo, ki ni samo steklo. Sej, mi je to naceloma vsec, samo ce je pa prevec sajbe, je pa prevec; se je treba malo po Ljubljani razgledati ali po Berlinu - skoraj vsaka novotarija je svetlikajoca.

Iz Kobenhavna je skok na Svedsko. Zanimivo, da je Dansko glavno mesto tako blizu velikega antibrata, s katerim je zgodovinski odnos pol mesanih obcutkov. Kar imelo me je, da bi sel na www.wikipedia.org in se onformiral o osnovah zgodovine tega prostora. Morm rect, da slabo poznam. Od oka, ja, lahko kaj recem, a bolj podrobno kdaj so se ljubili in kdaj s sabljami skakali cez mrzlo morje, ne vem. Seveda, moral sem se peljati na Svedsko, saj tam se nisem bil. V nic kaj zanimivem mestu xy sem prezivel 2 uri, kar mi bo ostalo v spominu, bodo lepe blontne punce, ki so vse po vrsti zarjavele. Nepozabno.

Poleg vseh od komolcev japonskih turistov obrabljenih vogalov klasicnih prostorov za gnetenje, sem imel priloznost za vpogled v stavbo financnega ministrstva. S pomocjo kolegice Lavre, ki je tam zaposlena, sem se splazil mimo neobstojece varnostne kontrole. Varnost je baje zelo slaba na Danskem, pravi. No ja, mogoce je ne potrebujejo toliko kot na Balkanu, sem sam sebi sepnil v uho. Stavba v znamenju tradicije - nekdaj so bili to kraljevi prostori. Ko smo prisli do pisarne od moje kolegice, smo srecali njeno kisloobrazlo sefico - reva je delala v soboto, ker te dni potekajo pogajanja med ministrstvom in regionalnimi oblastmi o porazdelitvi denarja za socialo. Hm, to ni tako kot v Bundestagu - ob treh v petek ni vec skoraj nobenega ...

Se ogromno veliko stvari sem videl v mali Kraljevini Danski z velikim srcem.

4 komentarji:

Anonimni pravi ...

oj, ti je lavra dala kak liquorice? ce se ze carlsberga branis ;) LP mancettta

Primož pravi ...

He he, nc nism vzel ;)

Sicer pa pozdravlja vaju s Staso in sprasuje kaj delata. Malo sma obujala spomine na Grenoble, ni blo slabo!

Anonimni pravi ...

Pozdrav iz Biroa Holzenkamp,

super ti je blog... Samo kenjas da je Kopenhagen lepsi od Berlina:-)... Nema sanse, pa makar Kosovo ne bilo nezavisno:-)

Primož pravi ...

ooo, bre, super da si se oglasil, tudi slovenscina ti ze gre, super ;)