27. apr. 2007

Kako postati medijska oseba

Preprosto: moras biti eksot. Ravno to se je meni dogodilo pred enim tednom v mali vasici Altenberge ...

V prejsnjem prispevku, ki je ocitno bil nezanimiv zaradi redkih komentarjev (oziroma zaradi zmanjsanega klikanja, ker se na blogu premalo dogaja, se opravicujem, ce imate prevec casa in se dolgocasite), sem opisal svoje popotovanje v Münsterland, vsaj nekaj malega.

Na razgovoru z lokalnimi borci za male zivali je prisostvoval lokalni dopisnik regionalnega casopisa z nekaj vec kot 100.000 dnevne naklade - Westfälische Nachrichten. Ko so mu povedali, kdo sem jaz (kao, jaz sem nekdo), je rekle, da pride cez dva dni, z mano in mojo soarbajterko opravi pogovor in napise clanek za casopis. Meni se je zdel to kot en vic, neslana sala, poigravanje z nevednimVzhodnoevropejcem. Vendar ni bilo tako; na Zahodu Nemcije, torej v osrcju razvitega in uspesnega Zahoda, so njegove besede meso postale. Prisel je, ne kot princ na belem konju, ampak s fotoaparatom v roki, opravil pogovor, naredil fotografijo mene in sodelavke ob idilicni betonski fontani ... zgodba se je koncala tako, da sem v ponedeljek v biro poslanke dobil faks kopijo clanka. Tako velik je, da bi v Veceru zavzel priblizno tretjino strani.

Kako naj se spopadem s tem zgodovinskim dogodkom? Prvi clanek v zgodovini clovestva, ki se ukvarja s Primozem Karnarjem. Ta osebek se zdaj ne ve, ali naj se cudi ali smeji. Nek nenavaden obcutek je, da sem postal poceni zgodba za casopis, ker sem bil v idilicnem okolju male vasice nekaj posebnega, objekt taksne vrste, kot jih v doticni vasi ne vidijo mnogo.

Pocutim se kot potencialni medvedji imigrant, ki iz Kocevja cez drn in strn prileze v Avstrijo, raztrga par ovc kmetu v blizini Linza, potem pa dozivi usodo izganjanja carovnic - obesili bi ga, ce ne bi bil tako tezak. Mene so na lep nacin masakrirali v provincialnem casopisu (naj opomnim, provincialno ni nujno slabo, saj tudi sebe nenehno opisujem za provincijalca).

In kako je bilo naslov clanku? "Slowenischer Smalltalk mit kurdischem Gebäck" - "Slovenski smalltalk s kurdskim pecivom". Da, dvojna eksotika - pogovor s Slovencem ob pecivo, ki ga je spekla kurdska mama, soseda od hisice, kjer je pisarna moje sefice. Samo se en banalen dokaz, da je globalizacija vseprisotna. Vsaj na Zahodu ...

8 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Hja, Soncek, vcasih ne mors met vsega, zal. Kaj se sekiras, saj si na tretjini tretje strani Gorenjskega glasa, pardon Vecera. LP Mancettta, kliping artist

Barbara pravi ...

TV,

jeeeeee, a lahk dobim podpis?
Se hecam, mislim da bi celo našla kakšen tvoj podpis kje doma... Ga bo zdaj probala prodat za mastne pare, da lahko pridem pol k tebi v Berlin na obisk...
Sicer se pa strinjam, da ni vse, kar je provincialno, slabo.

Bodi,
Barbara

Anonimni pravi ...

Me veseli, da se je dr. medo zbudil in se vrnil na iskrivo pisanje.
Bila sem v mestu na B.
Bilo je lepo.
Bil si vodič plus.
Bi še šla.
Hvala.
Lepo se imej,
m

Anonimni pravi ...

Primož!

Predlagam ti, da narediš svojo spletno stran, kjer začneš objavljat vse članke, ki se objavijo o tebi in sam sebe spremeniš v izredno pomembno osebo. Sploh če si se v nemških medijih pojavil - v Sloveniji bo par ljudi že dalo kapo dol. Že več slovencev se je na ta način prodalo! ;)

Lp,

Nusa

Primož pravi ...

Hvala za navdusujoce komentarje! Nusa, prav imas, potrebno je zgodaj zaceti nacrtovanje 'kariere'. Ce prodam svoje clovesko dostojanstvo, bodo me mnogi poznali, castili, zanicevali ... najvazneje - denarja bo veliko ;)

Jah, spletna stran, je treba prej na blogu biti malo bolj aktiven ... da se v skromnejsem 'miljeju' dokazem in potem iti na veliko. Mi pa zaenkrat zaradi reorganizacije casovnih prioritet to ne uspeva najbolje.

Anonimni pravi ...

...

vem da se moja skopost pisanja lahko oznaci za a) nepozorno in b)... no, pa kaj bi ugibali - nekateri pac ne dojamemo populisticnega in narcisoidnega blogiranja (vem, da zdaj ko si odrasel lahko sprejmes konstruktivno kritiko (pojava samega, ne tvoje doticne subjektivne dejavnosti)!

poudarila pa bi politicno nekorektnost - pravzaprav pomanjkanje patriotizma, rada bi te le ozavestila, da tvoja preljuba rodna drzavica postaja po delu Vzhodne evrope (ki je nekako skocila v bazen (beri: unija) evropskega zdruzenja za dobrobit clovestva) znana po tem, da je edina drzava doticnega bazena, kjer lahko na ulicah Glavnega Mesta srecas medveda!!! Tu imas egzotiko/eksotiko :)

samo toliko v opomin!!!

...:)

no pa saj ves kdo!!!

Primož pravi ...

uu, super, zadnji komentar pa me je zdaj kr spodbudil k naslednjemu prispevku, ki obravnava temo, o kateri ze dolgo premlevam - 'Slovenec v tujini in patriotizem'.

Anonimni pravi ...

Dragi medvedji imigrant, ponosni smo nate!

Znova se je potrdila starodavna modrost: v tujini znajo človeka ceniti, medtem ko ga doma teptajo... No, saj tebe doma ne teptajo, torej lahko rečemo, da se je potrdila le polovica modrosti??? Uh, sem zabluzila, a zdrava mera ironije in velikih besed se ob velikem dogodku nekako spodobi:):)

Ko prideš nazaj, bi rada prebrala članek, če boš blagovolil: nekaj nemščine moj spomin še premore:)

Uživaj še naprej, ju big fiš!

LP, Elena