16. apr. 2007

Iznenada

Vem, presenetil sem vas vse s hitrostjo, s katero si sledijo moji prispevki zadnje case. To se imenuje 'svetlobna hitrost, kot jo hekticno zivimo v globaliziranem svetu'. Gre za hitrost, ki jo zivimo ljudje na pravi strani globalizacije; zaznamujeta je dva nasprotujoca si obcutka: vse gre neznansko hitro ('Kako hitro gre cas!' si nenehno govorimo), obenem pa se nam v tej hitrosti zdi, da so se dogodki, ki so se zgodili prejsnji teden, zgodili pred meseci ('Kje je ze to!' recemo).

Kakorkoli, konec filozofije. Razlogi za casovno luknjo:
- 0d 9. 4. do 12. 9. smo bili v Bruslju - celodnevni seminarji;
- od 12. 9. do 15. 4. smo bili v Gummersbachu - celodnevni seminarji;
- od 15. 4. do 19. 4. sem v Münstru - delo in turizem.

Pa gremo pocasi razclenjevati ... Bruselj, se eno mesto na B. Upam, da bo nekoc to, samo za nekaj let, mesto moje sluzbe. Vem, skromen sem. Meni je Bruselj vsec, cemur bi nasprotovali mnogi, ki me poznajo - ce bi brali blog, seveda. Tako pa bom prikrajsan za marsikatero kritiko. Seveda, Bruselj ni idealen - ko se popoldne sprehajas med evropskimi institucijami, imas obcutek, da si v mestu duhov. Poleg tega sta se mi zdeli zanimivi se vsaj dve zadevi. Trgovine se v centru zaprejo okrog petih, sestih, kar se mi zdi skrajno nenavadno. Kdaj pa ljudje nakopujejo, ce ne potem, ko je konec njihovega vsakodnevnega delovnega zasuznjevanja, kar je vecinoma po peti, sesti uri? Kje je zdrav kapitalisticni odnos do trgovin, ko gre v nedeljo popoldan cela druzina na veseljaski izlet v trgovino? Ob tem zgrazanju sem z zavidanjem obcudoval predstavnistvo nemske zvezne drzave Bavarske, ki je pravi majhen grad med evropskimi institucijami. Bogati Bavarci so se vedno znasli - ko so videli, kaj vse se odloca v Bruslju, so se tudi sami tam mocno okrepili. Na severu Nemcije pa so nevoscljivi.

Gummersbach
. Sportnim navdusencem znano kot mesto z dobro rokometno ekipo - vendar je vecina taksnih, ki to mogoce vedo, ne pa tudi, kje to je. Sam sem taksen primer klasicne povrsne izobrazenosti. Naselili smo se v vsecnem temno-betonskem stolpicu na robu hriba nad mestom. Vsecen prostor iz vsaj treh vidikov:
1. Koncno smo bili konfontirani z naravo. V Berlinu se iz betona zaradi casovnih stisk nismo premikali;
2. Koncno smo bili konfrontirani s hribi. V Berlinu jih ni.
3. Seznanili smo se z politiko liberalcev v Nemciji in ugotovili, da so ´liberalci` v razlicnih drzavah ljudje iz razliznih galaksij. V ZDA so to levi, torej socialdemokrati, v Estoniji so to trzni fundamentalisti, nemski pa so med strankami v Nemciji najbolj liberalni, ekonomsko gledano, vendar pritrjujejo osnovam drzave blaginje in prigaranega nemskega socialnega sistema v veliki meri.

Münster/Münsterland.
To zasluzi posebej prispevek, ki sledi v nekaj dneh. Kakor bo naneslo s casom. Cas je namrec denar in denar je najpomembnejsi.

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Oj, vidim, da niset imeli casa it v kak park v Bruslju, pa seveda nisi nic napisal o PIVU!!!? Prevec vas zenejo tile Nemci, prevec. LP Mancettta

Primož pravi ...

Zdravo!

Ja, niso nam pustili kaj veliko casa, res, ti sistematicni Nemci. Tako da sem Atomium videl samo zvecer, ko je nenehno motece blinkal, cez en park pa je malo manjkalo, da nisem skozi letel.

Pivo sem pa pustil ob strani, v luci moje nedavne odlocitve o neputju, ceprav so me zamikali odstotki alkohola v belgijskem pivu ...