4. maj 2007

Jaz in patriotizem

Nadaljujem v narcisoidnem tonu. 'Jaz' se naj ne bi uporabljal pogosto v slovenskem jeziku - jaz sem prevzel nemski model, kjer se, po nasih kriterijih, vsi nenehno hvalijo in izpostavljajo. Sicer pa narcisoidnost in samovscecnost pase k tematiki - patriotizmu. Obenem bom tudi izpolnil obljubo, ki sem jo dal na zacetku pisarjenja - da bom opisal, kako smo na uvodnem veceru predstavili Slovenijo, da je bilo vecini vsec.

Najprej, da razcistimo, kaj je nacionalizem in kaj je patriotizem. Nacionalisti sovrazijo (druge), patrioti ljubijo, kar je njihovo, in obenem ne sovrazijo druge. Sam se nisem stel nikoli ne med ene ne med druge, vse dokler nisem sel v Berlin. V Sloveniji sem ponavadi tiho negodoval zaradi vsega, kar se pri nas dogaja. Eden redkih trenutkov, ko sem bil malo patrioticen v preteklosti, je bilo na eni trznici v Dublinu, ko sem videl, da vecji BDP se ne pomeni manj svinjarije na ulicah.

V Berlinu sem ze dva meseca in osem dni. Kaj hitro sem v zavedanju, da bom tu prezivel dobrsen del leta, podzavestno zacel primerjati stvari s slovenskimi. Pa na samo z Nemcijo, ampak z drzavami vseh, s katerimi sem se pogovarjal. Rezultat podzavestnega podpihovanja patriotizma je ta, da sem ugotovil, da sem na nek nacin ponosem Slovenec in da imam vso pravico biti. Zivljenjski standard v Sloveniji je relativno visok in pred mnogimi drzavami; najbolj pa mi je v Sloveniji vsec, da smo doma nergaci in samokriticni - ravno to nas lahko zene naprej.

Kljub temu ponosu, Slovenijo ljudem najraje predstavim z dolocenimi podatki, ki delujejo bolj kot vic in ne resna predstavitev. Ko sem ugotovil, da je majica SloVENIja VIDI VICI
veliko ljudem vsec oziroma da jo hitro opazijo, sem videl, da je potrebno pri predstavitvi drzave povedati nekaj, kar ni ravno povrsina, stevilo ljudi in narodno bogastvo v surovih stevilkah, ampak je treba to vse skupaj lepo zapakirat. Dolzino nase obale in stevilo prebivalstva se da na cudovit nacin povezati takole: "Nasa obala je tako dolga, da lahko na njej naenkrat vsi Slovenci naekrat pretecejo maraton od Italije do Hrvaske." Je malo vec kot 42 km, a bistvo pove. Ce govorimo o gospodarskem sodelovanju, je Nemcem treba povedati takole: "Slovenski export-Schlager so medvedi." Zraven natrosis podatek, koliko jih je, ko se poleze smeh, pa jih razorozis s tem, ko jim poves, da na enem glavnih trgov v Berlinu, Alexanderplatzu, lahko kupis slovenske pralne stroje. Nemci, ponosni na svojo res odlicno industrijo gospodinskih aparatov, lahko samo zaprepadeno vprasajo: "Aja, pod ime druge firme, al?" Ah, ni vse, kar je iz

Seveda, na kraju moram opozoriti, da do dolocenih stvari, ki se dogajajo v Sloveniji ostajam kriticen. Nepoudarjanje okolju prijazne politike, sosedska nevoscljivost, izbrisani, druzina Strojan in "vladni pregled" nad mediji. Prav tako pa je treba reci, da v svoji ponosni drzi ne smemo biti naduti, predvsem ne napram drzavam, ki so slabse razvite od nas, ker potem bi bili tocno taki, za kakrsne imamo nekatere Zahodnoevropejce, ki nas stejejo na nerazviti Vzhod kontinenta.
-

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Dragi Sonček!

Želim ti, da bi še naprej negoval ta zdrava (poudarjam zdrava!) patriotska čustva. Tudi mene na potovanjih pogosto prevevajo podobni občutki in misli, saj lahko z neko distanco (ki je seveda še vedno zelo subjektivna) gledam na stvari v domači deželici:)

Ostani še naprej Sonček, LP, Eli

sasulja pravi ...

Pridem po desetih dnevih spet do svojega računalnika in Sonček je napisal samo en nov prispevek!

Grozljivo. Jaz pa sem si obetala zanimiv večer branja tvojih prispevkov in pitju piva.

Glede patriotizma - jaz lahko Slovenijo primerjam samo z irsko, ker samo to poznam dovolj dobro. In ja, irska je kljub strašnemu gospodarskemu razvoju in BDPju, ki je tak visok, da ga brez daljnogleda ne vidiš, še vedno svinjak. Ne samo na videz po ulicah, tudi drugih stvari nimajo pošlihtanih, majo svoje Strojane in medvede in podobne zadeve in, odkrito povedano, jih ne znajo rešiti. OK, Severna Irska je dobila parlament, ampak to samo zato, ker je oni protestant na koncu z močmi.
Pa da sploh ne omenjam, da so se vsi irci, ki sem jih pripelala v Slovenijo, v njo preprosto totalno zacopali.

Tak da ja. Zdravamera patriotizma je v primeru Slovenije in Slovencev nadvse upravičena in zaželjena in veseli me, da nas v Nemčiji zastopaš ti s tvojim inteligentim humorjem. Vsekakor smo bolj zanimivi.

Pa še en vic oz. eno par in se opravičujem za dolžino posta:

Evropski vici o Slovencih:

1. If you open the umbrella in the street of Ljubljana, be careful not to hurt somebody's eye in Maribor.

2. Why don't the ski springers in Planica do more than 250 meters?
Because they would fly to Italy

3. The shortest joke in the world: A couple is walking along the slovenian coast...

4. What's the colour of the slovenian patrol boats?
Both of them are blue.

5. Slovenians don't need mobile phones.

They can communicate yoddling from one end of the country to the other.

6. What do the Slovenians need radars for?
For fun.

Primož pravi ...

Oo, Sasa, prava si :)

Res, verjetno je veckdo razocaran nad mojim tempom pisanja, ampak tako pac je, se pac dogaja polno stvari tukaj.

"Evropski" vici, zabavno. Najveckrat pa jih cujes od Hrvatov, ki se lepo zavistno-skodozeljno potem smejijo ;)

Barbara pravi ...

Ojla TV,

ja, tudi jaz s ponosom in (včasih)nezdravo, (hi hi hi,tako pač je) mero patriotizma težim vsem na dosegu na popotovanjih po tujini. Še bolj se mi pa zdi, da sem s selitvijo v LJ začela biti lokalpatriot - Koroška je zakon, pa čeprav je bogu za leđima in nas majo (skor) vsi za gojzarje (gojzar
= avstrijc).
Sicer pa, Hrvati so se pa ravno prejšnji četrtek nehali škodoželjno smejat, ker niso prišli v finale Evrosonga (Evrocirkusa sicer bolj paše). Na ta račun že krožijo novi vici, he he he...
TV, lepo bodi in uživaj v multikulti...

Lp,
Barbara

Unknown pravi ...

Čez 14dni potujem v Ameriko in morem tam med drugim predstaviti Slovenijo. Skušam se izogniti, kot si tudi ti napisal, ''factom' - številke, površine itd. No, zanima me, če imaš še kakšno foro kot je npr. to z maratonom. Jaz sem čisto brez idej in iščem rešitev na netu...