26. maj 2009

60 let Nemcije in 15 minut spanca

23. maja so Nemci praznovali. Pred sestdesetimi leti je bila na ta dan ustanovljena Zvezna republika Nemcija s svojo ustavo imenovano Grundgesetz (temeljni zakon). Res je, nekam cudno ime ima. Zakaj ne ustava, kot je sirom po svetu? Pred sestdesetimi leti je bila Nemcija po vojni razkosana za stiri cone, ki so jih nadzirali zavezniki. Na vzhodu so vladali Rusi, na zahodu s skupnimi mocmi Americani, Francozi, Britanci, vsi pa so se bali, da bi se tretji Rajh ponovil. Gledajoc rusevine so se vsi bali novega Hitlerja kot hudic kriza. Nihce ni vedel, kaj bo s to prekleto Nemcijo. Zato ustava ni ustava, ampak temeljni zakon, ki naj bi vsaj za nekaj let omogocil normalno delovanje drzave oz. njenega zahodnega dela, potem pa naj bi ga nadomestila ustava, ko bo bolj jasno, kako in kaj. Temeljni zakon je postavil dober temelj, ki se zdaj stoji. Obenem pa je tudi postal izvozni hit (Exportschlager), ki smo se ga tudi v Sloveniji posluzili, ko smo pisali ustavo. V Nemciji redko izrazajo svoj ponos, ampak tokrat so se vsi hvalili, kako dobro 'ustavo' so spisali.

Nemcija praznuje 60 let, jaz pa jamram, ker sem navajen, da vsak dan popoldne zaspim za 15 minut in se potem zbudim kot nov. Vse lepo in prav, samo problem je, ce do svojega spanca ne pridem. Okrog treh popoldne se moje delovne sposobnosti zmanjsajo in ce v tem casu pojem se eno mastno lazanjo, potem se zmanjsajo na minimum. Ce si odtrgam samo 15 minut, se prebudim kot nov, ce pa ne, sem do vecera kot megla. Moj cilj v zivljenju je, da bom imel na sihtu svojo pisarno z udobnim naslonjacem ...

Ni komentarjev: