10. maj 2010

Dan zmage

9. maj. Dan zmage. Eden največjih praznikov v Rusiji. 65 let od zmage nad fašizmom. Včeraj je bilo na mnogih avtomobilih nalimano: "Na Berlin". Vojaška parada je bila baje najbolj veličastna po veliki domovinski vojni. Jaz je nisem videl v neposrednem prenosu, ampak sem si jo po televiziji ogledal malo pred polnočjo, ko sem se vrnil iz dače. Najbolj smešni so bili Turkmenci, ker je pred njimi korakal dečko na belem konju. Zaradi konja so skoraj odpovedali sodelovanje na paradi. Ruski organizatorji so jim najprej dejali, da ni šans, da bi sodeloval konj (mogoče bi posral Rdeči trg??). Pa so se Turkmenci zbunili in rekli, da to pa ne gre, saj gre za pravnuka konja, na katerem je jahal maršal Žukov na paradi leta 1945. Dovolj prepričljiv argument.

Sledila je vojna tehnika. Vsako naslednje vozilo je bilo večje, rakete mogočnejše, moj spanec vedno bolj nepremagljiv. Ko je prišla na vrsto največja raketa, sem že spal. Slovenci nismo narod za parade, ampak za proslave. Neskončno dolgo lahko poslušam, kako nekdo recitira Prešerna ali pa žaga kakšno moderno slovensko klasiko. Težka oborožitev pa me utruja. Žena pa je skakala od zadovoljstva, ko se je šizcizza ovinka prikazala raketa, ki je lahko opremljena z jedrsko konico.

10. maj je dela prost dan. Zakaj? Zato ker je bil 9. maj nedelja. Praznik se praznuje devetega, a njegova ne-delovna komponenta se prenese na najbližji ponedeljek.

Ni komentarjev: